Інформація для батьків


КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

  1. Торкатися знайденого предмета, пересувати його або робити з ним будь-які інші дії, особливо намагатися розібрати або знешкодити його.
  2. Проводити будь-які роботи біля знайденого предмета, особливо ті, які можуть викликати навіть незначне коливання ґрунту.
  3. Палити, користуватися запальничками, а також іншими джерелами відкритого вогню і предметами, які можуть його утворювати.
  4. Користуватися радіоелектронними пристроями (мобільними телефонами, пультами дистанційного керування, сигналізацією автомобілів тощо).
  5. Заливати предмет рідинами, засипати ґрунтом, намагатися чимось накрити або здійснювати інші дії на нього: звукові, світлові, теплові, механічні та ін.
  6. Допускати скупчення людей безпосередньо поруч зі знайденим предметом.

ЩО РОБИТИ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ПРЕДМЕТІВ?

  1. Зупиніться, нічого не чіпайте. Зберігайте спокій, уникайте паніки. Запам’ятайте місце виявлення предмета.
  2. Попередьте про виявлений предмет осіб, які поруч.
  3. Якщо ви або люди навколо виконують якісь роботи – негайно припиніть їх.
  4. Відійдіть самі і відведіть людей поруч якнайдалі (не менше 100 м) від знайденого предмета. Водночас відходити необхідно тим самим маршрутом (бажано слід у слід), яким ви прийшли. Якщо відходить група людей, то рухатися необхідно колоною по одному й так само, слід у слід.
  5. Повідомте про виявлення підозрілого предмета в правоохоронні органи і спеціальні служби за телефонами 101 зі 102 (повідомлення необхідно робити без поспіху, чітко, із зазначенням точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета).
  6. По можливості до прибуття правоохоронних органів або спеціальних служб вживіть заходів щодо недопущення до небезпечної зони сторонніх людей. Негайно повідомте про виявлення підозрілого предмета в правоохоронні органи або спеціальні служби.

Особливу увагу й пильність треба приділяти:

  • колишнім військовим позиціям і оборонним укріпленням;
  • контрольним дорожнім пунктам;
  • місцях переправ через водні перешкоди;
  • залишкам військової техніки;
  • вузьким місцям, де неможливо обійти або об’їхати перешкоду;
  • ґрунтовим дорогам і узбіччю доріг із твердим покриттям;
  • необробленим ділянкам землі;
  • будинкам і спорудам, покинутим місцевими жителями.

У громадському транспорті (особливо в потязі) звертайте увагу на залишені сумки, портфелі, згортки та інші безхазяйні предмети.

У під’їзді будинку звертайте увагу на сторонніх людей і незнайомі предмети. Як правило, вибуховий пристрій у будівлі закладають у підвалах, на перших поверхах, біля сміттєпроводів, під сходами.

ЩО РОБИТИ, ЩОБ НЕ ДОПУСТИТИ ПОЯВИ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ПРЕДМЕТІВ НА ТЕРИТОРІЇ УСТАНОВИ?

  • Щодня обходити закріплену територію та оглядати її.
  • Не допускати складування будівельних матеріалів, сміття на території.
  • Призначати чергових, які мають оглядати приміщення за 10–15 хвилин до початку й після закінчення заходів.

ЩО РОБИТИ ПРИ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА НА ТЕРИТОРІЇ УСТАНОВИ?

  1. У жодному разі не торкайтеся предмета, не намагайтеся пересувати його або робити будь-які інші дії.
  2. Негайно повідомте про виявлення підозрілого предмета працівнику служби охорони установи, у правоохоронні органи і спеціальні служби. Повідомлення необхідно робити без поспіху, чітко, із зазначенням дати й часу виявлення, точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета, а також інформації про особу, яка його виявила.
  3. Забороніть усім: курити, користуватися запальничками, іншими джерелами відкритого вогню і предметами, які можуть його утворювати; користуватися радіоелектронними пристроями (мобільними телефонами, пультами дистанційного керування, сигналізацією автомобілів тощо).
  4. Звільніть від людей небезпечну зону в радіусі не менше 100 м. У разі необхідності евакуюйте людей.
  5. Забезпечте охорону підозрілого предмета й небезпечної зони силами співробітників охорони або працівників установи.
  6. Розташуйте оточення за предметами, що забезпечують захист (кут будівлі, колона, товсте дерево), і ведіть спостереження.
  7. Забезпечте можливість безперешкодного під’їзду до небезпечної зони автомашин правоохоронних органів, швидкої допомоги, пожежників і спеціальних служб.
  8. Після прибуття представників правоохоронних органів вкажіть місце розташування підозрілого предмета, час і обставини його виявлення. Будьте готові описати зовнішній вигляд предмета, схожого на вибуховий пристрій.

ЩО РОБИТИ БАТЬКАМ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ПРЕДМЕТІВ?

  • У жодному разі не торкайтеся предмета, не намагайтеся пересувати його або робити будь-які інші дії.
  • Не куріть поблизу предмета, не користуйтеся запальничками, іншими джерелами відкритого вогню, а також предметами, які можуть його створювати.
  • Відійдіть якомога далі від місця, де виявлено підозрілий предмет.
  • Негайно повідомте про знахідку представникам правоохоронних органів або спеціальних служб.
  • По можливості організуйте охорону на безпечній відстані (не менше 100 метрів).

ЯКЩО ВАШ ДІМ АБО КВАРТИРА ВИЯВИЛИСЯ ПОБЛИЗУ ЕПІЦЕНТРУ ВИБУХУ?

  1. Обережно обійдіть усі приміщення, щоб перевірити, чи немає витоків води, газу, спалахів.
  2. У темряві в жодному разі не запалюйте сірники чи свічки – користуйтеся ліхтариком.
  3. Негайно вимкніть усі електроприлади, перекрийте газ, воду.
  4. З безпечного місця зателефонуйте рідним і близьким і коротко повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття.
  5. Візьміть із собою документи, гроші, цінності та в разі необхідності ліки.
  6. Надайте допомогу в евакуації дітям, літнім та важкохворим людям.
  7. Перевірте сусідні квартири, будинки на наявність у них дітей, які на час оголошення евакуації залишилися без нагляду дорослих, повідомте про це представникам рятувальних служб.
  8. Обов’язково замкніть свою квартиру.
  9. Залишайте будинок спокійно, уникаючи паніки.

ЯКЩО ВИ ОПИНИЛИСЯ ПОБЛИЗУ ВИБУХУ:

  • Не намагайтеся наблизитися до епіцентру, щоб подивитися чи допомогти рятувальникам. Найкраще, що ви можете зробити, – покинути небезпечне місце.
  • У разі отримання повідомлення про евакуацію з дому дійте за вказівкою представників правоохоронних органів.

ПАМ’ЯТАЙТЕ!!!

Завжди зберігайте спокій, уникайте паніки! Це допоможе запобігти жертвам й дати можливість спецслужбам діяти ефективно!

Ніколи не заходьте в райони, позначені знаком мінної небезпеки «НЕБЕЗПЕЧНО, МІНИ» (DANGER, MINES / УВАГА, МІНІ)!

У разі перебування в небезпечних районах усі знаки, що викликають сумнів, необхідно розглядати як попередження про небезпеку.

 






























Ні в якому разі не можна після сигналу «Повітряна тривога» залишатися в будинках, особливо на верхніх поверхах. Чому? – читайте тут: https://www.facebook.com/oleksandr.polishchuk/posts/7834281316597926.

У хвилини небезпеки кожному необхідно мобілізувати себе, бути зосередженим та уважним, діяти максимально швидко.

Після завершення небезпеки штаб дає команду про відміну повітряної тривоги, після неї можна виходити з укриття та повертатися до звичних справ.

Бережіть себе! Разом переможемо!


Якщо почули сирени, перебуваючи вдома:

1. Ввімкнути телевізор чи радіоприймач і уважно прослухати інформацію про характер тривоги;

2. За можливості попередити сусідів і одиноких людей, що мешкають поруч;

3. Швидко одягнутися та одягнути дітей, перевірити наявність пришитих з внутрішньої сторони одягу у дітей дошкільного віку нашивок, на яких зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, адреса, вік, номери телефонів батьків;

4. Закрити вікна, вимкнути усі електричні та нагрівальні прилади, перекрити газ, загасити печі, вимкнути світло (автоматичну коробку, рубильник тощо);

5. Взяти «тривожну валізу» (індивідуальні засоби захисту, запас продуктів і води, особисті документи, кишеньковий ліхтар) та найкоротшим шляхом прямувати до найближчої захисної споруди чи укриття.

У разі відсутності в радіусі 500 м від вашого будинку захисної споруди використовуйте для укриття підвальне приміщення під будинком.

Якщо ви не почули сигнал та у вас немає можливості швидко перейти у сховище, перейдіть до більш безпечного місця в квартирі: подалі від вікон, у коридор — під несучі стіні, або ванну (але закрийте рушником дзеркало).

Шановні батьки!

Проведіть бесіду зі своїми дітьми про небезпечні предмети ( які можуть кидати окупанти у вигляді різних предметів, іграшок...), відпрацюйте  дії вашої родини під час повітряної тривоги. 


 З  28.02.2022 року розпочинаються 
канікули










     

Правила безпечної поведінки під час зимових канікул

Поведінка на дорозі

Взимку дороги особливо небезпечні, оскільки випадає сніг і засипає їх. Від морозу сніг замерзає і дорога робиться особливо слизькою, як каток. Тому їх треба посипати піском, щоб відбувалося зчеплення коліс з дорогою, тобто тертя. Але дорогу посипали, а сніг іде й іде, дорога знову робиться слизькою. Машинам треба їхати, їх заносить на поворотах так сильно, що може крутити навколо своєї осі, як карусель. У таких випадках найчастіше трапляються ДТП з важкими наслідками. Водієві важко впоратися з керуванням. Тому взимку треба бути особливо обережним. А це означає, що не можна ковзатися на тротуарі, а тим більш на проїжджій частині дороги. Машину на слизькій дорозі зупинити неможливо. Гальмівний шлях транспортного засобу на слизькій дорозі збільшується у два - три рази. Хоч на колеса одягають зимову гуму з шипами, яка поліпшує зчеплення з дорогою, але це мало допомагає, коли дороги слизькі. Ви - пішоходи. Тому подумаймо разом, як вберегти себе від ДТП. Почнемо з того, що взимку треба бути особливо уважними на дорозі.

Правила поведінки на вулицях і дорогах у зимовий період

• Коли ви рухаєтеся по тротуару, то не поспішайте, не біжіть, бо можете посковзнутися і впасти.
• Ніколи не ковзайтеся, щоб не збити інших людей, які рухаються поруч, а ще тому, щоб не виїхати на проїжджу частину, бо це дуже небезпечно.
• Не ходіть близько біля краю тротуару, щоб вас не зачепила машина, яка випадково втратила керування
• При переході дороги будьте особливо пильні. Переходьте її лише на переході й уважно придивляйтеся, щоб не було поблизу машини. Або тоді, коли транспортні засоби вже зупинилися.
• Ніколи не перебігайте дорогу навіть коли немає транспортних засобів, бо по слизькій дорозі бігти небезпечно.
• Не катайтеся на ковзанах по тротуару чи дорозі - це небезпечно.
• Ніколи не чіпляйтеся до транспортних засобів, щоб прокататися з «вітерцем». Це приведе до тяжких трагічних наслідків.
• Ніколи не спускайтеся з гірки на санчатах або лижах з тієї гірки, що веде на дорогу.
• Залізниці взимку також небезпечні, адже скрізь слизько. Якщо виникає потреба перейти залізничну колію, то будьте уважні.
• Не грайтеся в рухливі ігри поблизу проїжджої частини. Не штовхайтеся, щоб не потрапити під колеса автомобіля.
• Коли чекаєте на зупинці громадський транспорт, ніколи не ставайте на край тротуару, тому що можете посковзнутися самі або ненароком хтось може штовхнути вас, і ви потрапите під колеса.
• Поводьтеся на вулиці та зупинці культурно, чемно, адже соромно бути невихованим.
• Обходьте транспортні засоби дуже уважно, коли обмежена чи недостатня видимість. • Зимова дорога криє в собі небезпеку, тому зосередьте на ній всю увагу.

Вибухонебезпечні предмети

• До виявлених вибухонебезпечних предметiв нi в якому разi не можна торкатись, перекладати, розряджати, зберiгати;
• забороняється використовувати снаряди для розведення вогню;
• не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт; 
• виявивши вибухонебезпечнi предмети, необхiдно термiново повiдомити мiлiцiю, школу, вiйськкомат.

Правила протипожежної безпеки

• дотримуйтесь правил протипожежної безпеки пiд час встановлення ялинок, пiд час проведення новорiчних свят;
• гра з вогнем - одна з причин пожежi;
• Категорично забороняється зривати петарди та запускати салюти без нагляду батьків!
Правила поведiнки на кризi

• Не виходьте на кригу, мiцнiсть якої вам невiдома;
• не виходьте на кригу пiд час льодоходу, весняної вiдлиги, снiгу i сильних перепадiв температури повiтря;
• не збирайтесь на кризi великими групами;
• не заїжджайте на лижах з крутого берега на неперевiрену кригу.

Правила поведiнки при користуванні електричними приладами

При користуванні електричними приладами не можна:
- залишати без догляду ввімкнені прилади;
- ставити під розеткою електронагрівальні прилади, бо контакти розетки можуть перегрітися;
- вмикати у розетку декілька приладів одночасно;
- торкатися оголених місць при порушенні електропроводки або оголенні електричного проводу, поломці розетки;
- вмикати несправні електричні праски, самовари тощо;
- стукати по екрану телевізора, що згас, він може зайнятися або вибухнути; телевізор необхідно негайно вимкнути.
При користуванні нагрівальними приладами не можна:
- вмикати їх через трійник та розміщати під розетками;
- накривати, адже прилад перегрівається;
- використовувати у тривалому режимі.

Правила безпечного користування побутовими газовими приладами.

Гази, і особливо продукти їх згоряння, спричиняють отруйну дію, тому треба дотримуватися особливої обережності. Необхідно провітрювати приміщення, де є газові прилади.
Забороняється:
-- користуватися газовими колонками при відсутності тяги;
-- відкривати кран газопроводу, не перевіривши, чи закриті всі крани газової плити;
-- стукати по кранах, пальниках твердими предметами;
-- сушити речі над газовою плитою.
Почувши запах газу, перекрийте кран газопроводу і зателефонуйте 04.

Дії населення при виявленні запаху газу.

Якщо ви виявили запах газу в приміщенні, то дотримуйтесь наступних правил:
-- не вмикайте електрику;
-- не запалюйте сірники;
-- не паліть;
-- провітріть приміщення;
-- перекрийте крани газоподачі;
-- викличте аварійну бригаду за номером 104.

Будьте обережні: запобігайте утворенню іскор у будь-який спосіб, адже це може призвести до загоряння газу та його вибуху!


     



    Шановні батьки!
    Канікули продовжено до 25.10. 2021р.















    Увага!
    Шановні батьки! Допоможіть своїм дітям.
    Завдання з української мови на два тижні:
    1)    щодня читати по 1 сторінці (три рази),
    списувати із цієї сторінки по два речення.
    Почати  читати із сторінки 42 , а закінчити сторінкою 51;
    2)    прочитати  і переказати батькам дві українські казки.

    Завдання з математики  на два тижні:
    виконати № 1, 2,3,4 на сторінці 100;
    виконати № 1 (усно),  №2, 3,  №4,5 (усно) на сторінці 101;
    виконати №1, 2, 4 (усно),  № 3,5 на сторінці102;
    виконати №1(усно),  №2, 3,4,5,6,7 на сторінці 103;
    виконати № 1,2,3,4,5 на сторінці 104;

     

     



    Мийте руки та дезінфікуйте поверхні
    Коронавірус живе на поверхнях не більше трьох годин. Тому варто дезінфікувати всі поверхні. Прості дезінфекційні засоби можуть вбити вірус, унеможливлюючи зараження людей.  Особливу увагу варто приділити гігієні рук. Окрім коронавірусу, чисті руки можуть убезпечити вас від грипу, кишкових інфекцій, гепатиту A, паразитів та ще багатьох-багатьох хвороб.
    Якщо ви раптом забули, як правильно мити руку, то Всесвітня організація охорони здоров'я дає покрокову інструкцію:
    1.     Намочіть руки (температура води з точки зору захисту від інфекцій неважлива).
    2.     Видавіть мило або використовуйте брускове, щоб намилити руки. До речі, особливої ​​різниці для здоров'я між брусковим і рідким милом немає, але добре б, щоб брускове лежало в мильниці з отворами. Антибактеріальне використовувати не варто: ефективність його не вище звичайного, при цьому, можливо, воно сприяє появі стійких до антибіотиків бактерій. Але, в будь-якому випадку, мило потрібно застосовувати: однією водою ефективно від вірусів і бактерій не позбудешся.
    3.     Спіньте мило, потерши долоні одна об одну.
    4.     Потріть тильну сторону кожної долоні й між пальцями.
    5.     Потріть між пальців, склавши долоні.
    6.     Складіть руки в замок і поводите ними так, щоб потерти пальці.
    7.     Потріть великі пальці.
    8.     Потріть кінчики пальців про другу долоню.
    9.     Змийте мило.
    10.                       Витріть руки (паперовим рушником, або особистим рушником, яке ви міняєте раз в декілька днів) або використовуйте сушарку. Важливо, щоб руки були сухими, інакше на них легко осядуть віруси і бактерії. Якщо ви використовуєте паперовий рушник, закрийте кран з його допомогою.


    ЯК НАВЧИТИ ДИТИНУ ЛЮБИТИ ЧИТАТИ

       Книги - найкращі друзі людини. Читання допомагає розширити кругозір і сприяє розвитку вашої дитини. Однак, беручи до уваги величезну кількість розважальних засобів, таких як телебачення, мультики, СD / DVD і відеоігри, стало досить важким прилучити дітей до читання. Ось кілька корисних порад, які допоможуть Вам привчити вашу дитину до світу книг. Ви дізнаєтеся, як навчити дитину любити читати.
    Оточіть дітей книгами.
       Це один з кращих способів навчити вашу дитину любити читати. Розкладіть книги і журнали так, щоб їх було легко знайти. Нехай вони будуть доступні у вашому домі. Якщо ваша дитина виросте серед книг і бачачи, що її батьки - книголюби і захоплені читачі, їй буде цікаво випробувати це на собі. Нехай місце для книг буде виділено в самому світлому місці. Журнали складіть в стопку, дитячі книги покладіть на парту, барвисті і книги, що легко читаються, покладіть серед іграшок, кілька книг - в машину і кілька книг - в спальню.
    Присвятіть кут будинку книгам і зберіть бібліотеку.
       Коли ваша дитина буде оточена такою безліччю книг та журналів, звісно вона буде схильна до читання книг. Діти особливо люблять слухати історії. Цікаві книги в їхніх руках можуть зацікавити їх дізнатися багато чого про це. Так ви не тільки навчите дитину любити читати, але й берегти книги.
    Дайте їм яскраві, барвисті книги.
             Діти люблять яскраві книги, а книги без картинок їх не цікавлять. Тому дайте їм книги, що містять в собі безліч різних барвистих ілюстрацій. Саме яскраві картинки викликають інтерес до читання і пізнавальності.  В даний час, завдяки сучасним технологіям, видання книг зробило книги доступними. Багато можливостей для озвучування книг. Аудіо-книги - теж один з можливих варіантів для збудження інтересу до творів літератури.
    Казки чи історії на ніч
      Один із найкращих способів прищепити любов дітей до книг - це читання перед сном. Діти з нетерпінням чекають історії, лежачи в ліжку. Якщо у Вас двоє дітей, попросіть старшого розповісти історію молодшому.
    Читайте самі
      Якщо ви не знаєте, як навчити дитину любити читати, то подайте їм приклад. Діти на підсвідомому рівні переймають звички у своїх батьків. Якщо у Вас є звичка читати, найімовірніше, що ваша дитина виросте книголюбом. Якщо Ви мало дивитеся телевізор, а в основному читаєте, будьте впевнені - те ж саме повторять ваші діти.
    Дозвольте дітям самим вибирати книги
      Дайте дитині з раннього віку познайомитися з книгами. Правильно буде з 3 років, і починайте вчити розуміти чарівні слова. Беріть з собою вашого малюка в бібліотеку або в книжковий магазин, давайте йому можливість вибирати книги.При цьому, допоможіть дитині знайти правильний формат книги, перегорніть книгу разом. Поясніть їй, що ця книга цікава чи ні.
    Для Вас і вашої дитини буде дивним відкриттям світ книг і його можливостей. Навчіть вибирати книгу і навіть вимагати купити її. Це буде прекрасною здорової звичкою.
    Дивіться відео, яке спонукає прочитати книгу
      Привчити дітей до читання можна, використавши перегляд мотиваційного відео. Нехай відео буде надихаючим, міститиме в собі красиві картинки з глибоким посланням, яке ймовірно має більший вплив, ніж вірш мами. Витратьте деяку суму на веб-сайт, в якому є доставка цікавого відео, спеціально зробленого для дітей. Повірте, це буде хорошою точкою відліку для того, щоб почати розмову про читання книг. Щоденний перегляд мотиваційного відео дозволить дитині вголос читати мудре і глибокі послання. Золоті самородки мудрості - цитати, які надихнуть дитину дізнатися багато про що і прочитати про це. Крім того, ці цитати пропонують практичне керівництво в привчанню дітей до читання. Читання цитат - це прекрасний спосіб для натхнення вашої дитини.
    ТЕПЕР ВИ ЗНАЄТЕ, ЯК НАВЧИТИ ДИТИНУ ЛЮБИТИ ЧИТАТИ! ВПЕРЕД!



    Практичні поради батькам щодо того, як досягти оптимальної швидкості читання

    1. Важлива не тривалість, а частота тренувальних вправ. Тому всі тренувальні вправи треба проводити короткими порціями, але зі значною частотою . Для першокласника достатньо домашнього тренування трьома порціями по п'ять хвилин.

     2. Читання, що дзижчить, було основним елементом при навчанні у школі 
    В. Сухомлинського. Це таке читання, коли дитина читає вголос, напівголосно, зі своєю швидкістю протягом п'яти хвилин.

     3. Добрі наслідки дає читання перед сном. Останні події дня фіксуються емоційною пам'яттю, й вісім годин сну людина знаходиться під їх впливом.

    4. Якщо дитина не любить читати, то їй необхідний такий режим читання, що не перевантажує: дитина прочитає 1-2 рядка й одержує короткочасний відпочинок. Таку можливість дають книжки з великими малюнками й одним-двома реченнями внизу.

     5. Розвиток техніки читання гальмується через слабку оперативну пам'ять. Дочитавши до четвертого слова, учень уже не пам'ятає перше. Професор І. Федоренко рекомендує такі вправи: багаторазове читання, читання будь-якого тексту в темпі скоромовки, виразне читання з переходом на незнайому частину.

     6. Вправа «Блискавка» полягає в чергуванні читання в комфортному режимі з читанням на максимально доступній швидкості. За командою «Блискавка» дитина читає із прискоренням протягом 20 секунд спочатку, потім тривалість збільшити до двох хвилин.

     7. Вправа «Буксир». Дорослий читає зі швидкістю, доступною дитині, а дитина намагаються читати про себе, стежити та встигати за дорослим. Перевірку проводити шляхом раптової зупинки.

     8. Вправа «Хто швидше?». На столі лежать картки зі статтею. Треба знайти конкретну пропозицію в одній із карток, ковзаючи по тексту.

     9. Вправа «Губи» використовується з метою чіткого розмежування дитиною читання про себе та читання вголос, а також активного зовнішнього промовляння при читанні. За командою «Читати про себе» дитина прикладають палець лівої руки до щільно стиснутих губ.

    10.Дуже добрий прийом, коли дорослий починає читати вголос. На цікавому місці зупиняється, а далі читає дитина.

    11.важливо, щоб діти розповідали про прочитане, а дорослі жваво цікавилися сюжетом книги.

    12.Добре, якщо для дитини виписали дитячий журнал. Діти будуть чекати зустрічі з книгою.

    13.Памятайте: виховання інтересу до читання легше проходить у тих родинах, де дорослі самі люблять читати.


    Стимулюючі вправи для розвитку
    навички швидкого читання

    1.   Багаторазові стимулюючі самозаміри швидкості читання вголос і мовчки. Одержані показники учні записують у спеціальні зошити.
    2. Читання «Диктор»
    Учитель або учень, який має добрі навички читання, читає текст вголос. А учні пошепки читають разом із ним, копіюючи темп і правильність читання.
    3. Читання «Хвилею»
    Читають завдання за заданою вчителем схемою: повільно, швидко, дуже швидко і навпаки.
    4. Зразкове читання
    Такий вид роботи використовується, коли діти мають добрі навички читання даного тексту. Виховується бажання продемонструвати зразкове читання.
    5. Читання «Біг по доріжці»
    Діти читають склади, слова з різним темпом та силою голосу:
     - повільно й тихо;
     - швидко й тихо;
     - швидко й голосно;
     - повільно й голосно.
    6. Читання «Засічка - кидок»
    При слові кидок діти починають читати для фіксування часу; коли пролунаєзасічка - школярі зупиняються, помічаючи олівцем останнє прочитане слово. Відводять погляд. Відпочинок 10-12 секунд. Вправа повторюється тричі.
    7. Читання «Старт!»
    Школярі читають різні тексти у звичному для себе темпі. При слові «Старт!» вмикається метроном найвищої швидкості. Діти квапляться дочитати. Після вимикання метронома переказують опановане.
    8. Читання «Луна»
    Учитель читає голосно, а учні те ж саме читають тихіше. Потім перша пара учнів читає голосно, друга пара трохи тихіше, третя пара ще тихіше і т. д.
    9. Читання «М’ячик»
    Вчитель викликає учня читати текст (уривок, абзац, речення). Учень читає і далі передає «м’ячик» кому бажає. «М’ячик» крокує класом, залучає до читання всіх учнів.
    10. Читання «Самокат»
    Довільне читання.
    Вчитель викликає учня, який обирає з яким інтервалом він буде «їхати на самокаті» через один, два, три рядки.
    Учень. «Я буду їхати через два рядки».
    Читає, пропускаючи два рядки, весь клас повинен встигати читати за ним. Коли учень втомиться, він називає прізвище наступного володаря «самоката».
    11. Читання «Акула»
    Вчитель навмисне не дочитує слова в реченні, їх ніби проковтнула «акула». Учні відшукують і читають речення правильно.
    12. Читання «Бджілка»
    Учні читають – гудуть, як бджоли. Можливі різні варіанти: колективно, в парах, по рядах.
    13. Читання «Зайчик»
    Учень читає текст «перестрибуючи» через одне слово. Клас слідкує. «Мисливець» (хтось із учнів) називає пропущені слова.
    14. Читання «Пейджер»
    Учень називає лише перші склади слів у якомусь реченні. Всі відшукують шифроване повідомлення і читають правильно.














    Немає коментарів:

    Дописати коментар