Проєкти

     
       Народився 27 серпня 1856 року у Нагуєвичах Дрогобицького повіту.
      Малий Франко ріс винятково допитливим та обдарованим хлопчаком, саме тому 1862 р. Батько (коваль Яків Франко) віддав його до початкової школи в селі Ясениця-Сільна, де викладали польську і німецьку мови та початкову арифметику. 
      Далі було навчання у німецькій так званій "нормальній школі" при василіанському монастирі в Дрогобичі (1864 р. – 1867 р.), де вже наприкінці першого року навчання, склавши іспити, Франко одержав "першу локацію" (відзнаку).
    1867 року помирає батько Івана... (згодом про смерть батька поет написав свій перший вірш "На Великдень 1871 року"). Завдяки допомозі вітчима, Гриня Гаврилика, 1867 р. Франко вступає до Дрогобицької гімназії, де отримує ґрунтовні знання з класичних мов, історії, математики та дивує своїм літературним талантом професорів гімназії Івана Верхратського та Теофіла Грушкевича, перекладаючи твори Гомера, Софокла, Горація.... З Дрогобича на канікули поет вирушає в рідні
Нагуєвичі. 
     1872 року помирає мати поета, Марія Кульчицька-Франко... (саме їй присвячено рядки у вірші "Пісня і праця" та у поемі "Гадки на межі")...
      Влітку 1874 року Іван Франко багато подорожує по карпатських селах (Синєвидне, Бубнища, Тисове, Мізунь, Лолин...) і робить фольклорні записи (за матеріалами мандрівок написав вірш "Коляда" та свою першу велику повість "Петрії і Довбущуки"). 
     Саме тоді гостюючи в Лолині у місцевого пароха Михайла Рошкевича, закохується в його доньку Ольгу. Їй Франко присвятив свою першу збірку поезій "Баляди і росказы" (1876 р.) Та не судилося їм бути разом, бо після арешту
Франка 11 червня 1877 р. Ольжині батьки стали на перешкоді їхнього одруження.    
 
    Видатний український поет Іван Франко народився 26 серпня 1856 року у селі Нагуєвичі на Львівщині. Всі ми звикли бачити в ньому, в першу чергу, українського письменника, поета, публіциста, перекладача, вченого, громадського і політичного діяча, але, попри це все, він був також людиною, людиною цікавої та неординарною.  

    Мати Івана Франка, Марія Кульчицька, походила із зубожілого українського шляхетського роду Кульчицьких, гербу Сас, була на 33 роки молодшою за чоловіка. Померла, коли Іванові було 15 років.
    Коли Франкові було 9 років, помер батько. Мати вийшла заміж удруге. Вітчим, Гринь Гаврилик, уважно ставився до дітей, фактично замінив хлопцеві батька. Франко підтримував дружні стосунки зі своїм вітчимом протягом всього життя.

Іван Франко (дитяче фото)

   Іван Якович любив пити медовуху, вино. Смачно готував каву, збирав і любив їсти гриби й рибу, що сам ловив. Іван Франко понад усе любив збирати гриби. Їх варили, смажили, сушили на зиму. Донька пише: “Присмажені гриби з молодою картоплею були смачною й улюбленою стравою тата”.
   Навчаючись у Дрогобицькій гімназії, Франко жив на квартирі в далекої родички Кошицької на околиці міста. Нерідко спав у трунах, які виготовлялися у її столярній майстерні (“У столярні”)
   Восени 1875 року Франко став студентом філософського факультету Львівського університету. Спочатку належав до москвофільського товариства. Москвофільство було дуже популярне серед галицької інтелігенції в другій половині ХІХ століття. Москвофілом був також один із засновників “Руської Трійці” Яків Головацький.

Іван Франко. 1875 рік
  

     Як і більшість молодих людей того часу, Іван Франко захоплювався ідеями соціалізму.  Іванові Франку належить ініціатива ширшого вживання в Галичині назви “українці” замість “русини” — так традиційно називали себе корінні галичани.  
    У 1886 році Іван Франко одружився. Його дружиною стала Ольга Хоружинська. Була високоосвіченою людиною, добре володіла мовами: англійською, французькою, німецькою, російською. Їй не була чужа ідея відродження України. Познайомившись із Франком вирішила стати його дружиною й помічницею, та присвятити своє життя чоловікові. Разом подружжя виховало чотирьох дітей – Андрія, Тараса, Петра, Анну.

 

Іван Франко


Франко на сьогодні єдиним українським поетом, який номінувався на здобуття Нобелівської премії з літератури.

                                               Навчальний  проект

 Етапи навчального проекту.
 
I етап. Стратегія проекту.
 На цьому етапі були визначені тема, мета проекту, навчальні предмети, зміст яких задіяно, вид проекту та його тривалість.

II етап. Планування проекту.
1.     Ознайомлення учнів із загальною темою та провідною проблемою.

2.     Формування груп для проведення дослідження. Вибір учнями тем групових проектів.
Учні об’єднуються в групи, дають їм назви:
група 1- "Біографи"
група 2 – "Поети"
група 3 – "Художники"

III етап. Реалізація поекту.
Складання учнями плану роботи над проектом.
Визначення джерел інформації.
Розподіл обов’язків щодо пошукової діяльності між учасниками проекту
.
Самостійна пошукова робота.

Група 1 . Ключове питання, яке досліджувала група „ Біографи”
- дізнатися про дитячі роки поета.

Група 2. Ключове питання групи  „Поети” було знайти вірші, які поет написав у юних роках

Група 3. Ключовим питанням групи  „Художники” було намалювати малюнки до віршів І.Франка.


VI етап. Підсумок проекту.
Оформлення результатів дослідження. Оцінювання загального проекту.

Висновки.
Всі учні класу брали активну участь у пошуках матеріалу. Опрацювали багато книг. Діти творчо підійшли до оформлення проекту.


 ************************************************************
Тема. Євген Гуцало «Перебите крило».
Мета:Ознайомити дітей із біографією письменника; удосконалювати
            навички правильного, виразного та свідомого читання;
            виховувати любов та бережне ставлення до птахів.
Обладнання:портрет письменника, ілюстрації, картки для 
                        словникової роботи, дитячі ілюстрації із зображенням
                        птахів, мікрофон, паперові стрілочки.

                                         Хід уроку
I.Організаційна частина.
1). Привітання.
     Вже дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав,
Тож і ти часу не гай
Працювати починай!
    2). Мовна розминка.
     Проказування  скоромовок
II. Актуалізація опорних знань.
1). Бесіда.
-         Творчість яких письменників ми вивчали?
-         Які їхні твори ми читали?
     2). Відгадай загадки.
          Летів птах через дах
     Сів на воротях у червоних чоботях.
     Які ноги заввишки – такий ніс завдовжки.
                                                                 (лелека)
  
     Хату на хаті має – всім жабам рахунок знає.
                                                                 (лелека)

II. Повідомлення теми і мети уроку.
Як ви вже здогадалися ми будемо працювати над оповідання «Перебите крило», яке написав відомий український письменник Євген Гуцало.
III. Повідомлення нових знань.
1. Розповідь вчителя.
     Народився Євген Гуцало 14.01.1937 року у сімۥї сільських вчителів у селі Новоживотів Вінницької області. Батько майбутнього письменника викладав українську мову та літературу.
     Навчався у сільській школі, після закінчення навчався у педагогічному інституті міста Ніжин. Пізніше працював у редакції газети, писав вірші, оповідання, повісті, романи. Багато писав для дітей.
     Помер письменник у 1995 році, похований у місті Київ.

2 . Творче завдання:                ( виступ дітей)
    - опис лелек, їхні різновиди;
    - загадки про птахів;
    - вірші про лелек.
3. Робота над змістом оповідання:
     1) словникова робота (об’єднати слова);
       Стріха                                 дрібні гілки
       Галуззя                               круг від колеса
       Гребінь                               дах із соломи
       Либонь                               мабуть
       Бовваніли                           верхівка даху
       Обід                                     виднілися
      2) зразок читання;
3)   самостійне читання;
     4.  Фізкультхвилинка

                                     Засиділися в гостях у казки,
                                     Встали дружно.
                                     Лінь, як пил, стряхніть із себе,
                                     Присідання зробити треба –
                                     Раз, два, три. Чотири, п’ять.
                                     Руки-крила піднялися
                                     Тужно-дружно в небо.
                                     Політали, покружляли,
                                         Дружно сіли й тихо стало.

4)   самостійне читання;
5)   робота над змістом оповідання . Гра «Інтервۥю» (робота в парах);
6)   читання ланцюжком, по абзацу;
7)   читання  в ролях (ст.. 72);
8)   робота над придумуванням заголовків до I і II частини.


IY. Підсумок уроку
     Підсумкова бесіда:
-         яке оповідання ми вивчали на уроці?
-         хто його автор?
-         про кого та про що розповідається у оповіданні?
-          
YI. Домашнє завдання.
      Виразно читати і переказувати оповідання.
       Виставлення оцінок.

________________________________________________________ 

 Тема. Друзі наші менші
            
Етапи навчального проекту.
I етап. Стратегія проекту.
 На цьому етапі були визначені тема, мета проекту, навчальні предмети, зміст яких задіяно, вид проекту та його тривалість.

II етап. Планування проекту.
Ознайомлення учнів із загальною темою та провідною проблемою.
 Д р у з і   н а ш і   м е н ш і »
Формування груп для проведення дослідження. Вибір учнями тем групових проектів.
Учні об’єднуються в групи, дають їм назви:
група 1- « Юннати ” (Намалювати тварин)
група 2 – „ Пошуковці ” ( Створити книгу кличок тварин).
група 3 – „ Творці ”.    ( Виготовити книгу із підібраних загадок про тварин)
група 4 – « Фотографи» (Створити альбом домашніх тварин)
Намалювати своїх домашніх улюбленців

III етап. Реалізація проекту.
Складання учнями плану роботи над проектом.
Визначення джерел інформації.
Розподіл обов’язків щодо пошукової діяльності між учасниками проекту
.
Самостійна пошукова робота.
Група 1 . Ключове питання, яке досліджувала група „ Юні натуралісти”
- дізнатися цікаве та намалювати тих тварин, які зустріли під час екскурсії.

Група 2. Ключове питання групи „Пошуковці” було зібрати якомога більше кличок домашніх тварин та виготовити книжечку.

Група 3. Ключовим питанням групи „Творці” було зібрати загадки про тварин та виготовити книжечку.

Група 4. Ключовим питанням групи « Фотографи» було зібрати фотографії домашніх тварин і створити альбом.

 IY етап. Підсумок проекту.
Оформлення результатів дослідження. Оцінювання загального проекту.
Висновки.
 Один мудрець вдало підмітив: «Чим більше пізнаєш людей, тим більше починаєш любити тварин». Ми чомусь вважаємо кицьок, собак та іншу живність меншими братами. Придивіться до замурзаної дворняжки, зазирніть їй у вічі. Це створіння не здатне на зраду, заздрість. Недарма люди, коли говорять про вірність, порівнюють її з «собачою».
      На жаль, настали часи, коли потрібно захищати тварин від людей. Придивіться навколо себе і побачите голодного собаку, голуба з перебитою ніжкою. Людина постійно загрожує спокою тварин, переслідує, знищує. Їй потрібно з них м'ясо, шкіра, жили, кістки...
      Полювання на тварин є не що інше, як винищення цілих видів.
Годі говорити про колекціонерів. За особину зникаючого виду вони платять 10 тис. доларів, щоб потім її законсервувати або зробити з неї опудало. Видам загрожують також війни, забруднення, туризм.
      Ми з вами можемо допомагати тваринам: поводитися в лісі належним чином, не полювати без дозволу, рятувати поранених звірів, доглядати за свійськими й домашніми тваринами.








 
 










 ***********************************************************

Тема:Птахи рідного краю
Мета. Закріпити знання про птахів; розширювати кругозір; розвивати усне мовлення; виховувати бережне ставлення до птахів

Хід заняття
1.     Організаційна частина
2.     Повідомлення теми і мети.
3.     Закріплення вивчених знань
 а) Слово вчителя
 Де тільки ми не зустрічаємо птахів! Справді наші пернаті друзі живуть скрізь. Варто лише подивитись у вікно: горобець, синиця, шпак, голуб –
яка- небудь пташка та й потрапить у поле зору. Більшість птахів мешкають у лісах, полях, на болотах. Вони не бояться ні спеки екватора, ні холодних полярних областей. Недалеко від південного полюсу живуть пінгвіни, буревісники, мартини, чистуни залітають на Північний полюс.
У нашій країні близько 360 видів птахів. Ми звикли до них, що часом здається ніби ми їх добре знаємо. Чи справді це так? Давайте діти назвемо птахів, які ми знаємо. Підраховуємо і називаємо їх кількість. Тепер ви самі переконалися.
Але якщо ми частіше спостерігатимемо за птахами, то дізнаємося багато цікавого й отримаємо велику насолоду. «Людина не повинна соромитися цікавості, яку пробуджує в ній природа» - писав відомий нідерландський натураліст Ніколас Тінберген. Незвичайне поряд і не треба для цього кудись летіти. Треба тільки захотіти зустрітись з ним.
І для цього в нас є всі можливості. Сьогодні ми більш познайомимося з таким витвором прекрасним природи, як птахи. І давайте своїм девізом візьмемо ці рядки:
«Птахи – частина природи, без яких її краса була б неповною».
Етапи навчального проекту.

I етап. Стратегія проекту.
 На цьому етапі були визначені тема, мета проекту, навчальні предмети, зміст яких задіяно, вид проекту та його тривалість.

II етап. Планування проекту.
Ознайомлення учнів із загальною темою та провідною проблемою.
 «Птахи рідного краю »
Формування груп для проведення дослідження. Вибір учнями тем групових проектів.
Учні об’єднуються в групи, дають їм назви:
група 1- « Художники ” (Намалювати птахів)
група 2 – „ Пошуковці ” ( Виготовити  книгу віршів про птахів).
група 3 – „ Творці ”.    ( Виготовити книгу із підібраних загадок про птахів)
група 4 – « Оратори» (Розповісти про птахів)

III етап. Реалізація поекту.
Складання учнями плану роботи над проектом.
Визначення джерел інформації.
Розподіл обов’язків щодо пошукової діяльності між учасниками проекту
.
Самостійна пошукова робота.

Група 1 . Ключове питання, яке досліджувала група „Художники”
- дізнатися цікаве та намалювати птахів.

Група 2. Ключове питання групи „Пошуковці” було зібрати якомога більше віршів про птахів та виготовити книжечку.

Група 3. Ключовим питанням групи „Творці” було зібрати загадки про птахів та виготовити книжечку.

Група 4. Ключовим питанням групи « Оратори» було зібрати інформацію та розповісти про птахів.

 IY етап. Підсумок проекту.
Оформлення результатів дослідження. Оцінювання загального проекту.

Висновки.

 











 


 *************************************************************************
Тема. Зелене диво Землі. Будова рослин 
Мета: узагальнити та систематизувати знання про рослини та їхню будову; розвивати усне мовлення, уяву; розширювати кругозір; виховувати любов та бережне ставлення до природи.
Етапи навчального проекту.
 
I етап. Стратегія проекту.
 На цьому етапі були визначені тема, мета проекту, навчальні предмети, зміст яких задіяно, вид проекту та його тривалість.

II етап. Планування проекту.
Ознайомлення учнів із загальною темою та провідною проблемою.
Відгадайте загадку:
Що воно таке?   Дихає, росте, живиться, розмножується, а не ходить.
                                                                                                 (рослина)

Усі рослини, як би вони не відрізнялися між собою за розмірами, формою, мають однакові частини. Це корінь, стебло, листя, квіти і плоди з насінням. Ці части називають органами. Органи складають організм рослини. Кожен орган має велике значення.
   Розглянемо рослини на малюнку.
Покажіть корінь цих рослин.
 - А чому він не однаковий?
 - А чому вони не однакові?
  - Для чого потрібен корінь рослині?
Зверніть увагу на листя.
 - Чи однакове воно?
 -  А яке значення має листя?
 -  Чи всі листки однакові?
 -  Як же правильно   називаються ці листки?
Яка роль стебла?
- Може воно не потрібне рослині?
- Доведіть свою думку.
Ви бачите що на дуже багато запитань у вас не було відповіді.
А чи хотіли б ви знати відповіді на ці запитання?
- Отже я пропоную створити проект, в якому ми більше дізнаємося про будову рослин і не тільки, бо світ рослин дуже різноманітний. Є рослини карлики, а є – гіганти. Існують рослини- паразити. А є рослина, яка має найбільшу квітку. Чи хотілося б вам про них дізнатися?
Ну що ж, тоді розпочинаємо!
Формування груп для проведення дослідження. Вибір учнями тем групових проектів.
Учні об’єднуються в групи, дають їм назви:
група 1- „Корінці”
група 2 – „ Стебельця”
група 3 – „Листячко”
група 4 – „ Пошуковці”
група 5 – „ Творці”.
III етап. Реалізація поекту.
Складання учнями плану роботи над проектом.
Визначення джерел інформації.
Розподіл обов’язків щодо пошукової діяльності між учасниками проекту

Самостійна пошукова робота.

Група 1 . Ключове питання, яке досліджувала група „ Корінці”
- дізнатися, які є види кореневих систем, визначити значення коріння для рослин.

Група 2. Ключове питання групи „Стебельце” було дізнатися про різноманітність стебел за напрямком росту, дослідити роботу стебла.

Група 3. Ключовим питанням групи „Листячко” було вивчити, які бувають листки, форму листкової пластини, дізнатися, чому листя восени опадає.

Група 4. Ключовим питанням групи „ Пошуковці” було знайти цікавий матеріал про рослини .

Група 5. Завданням цієї групи було зобразити рослини, скласти оповідання чи казку.

I етап. Підсумок проекту.
Оформлення результатів дослідження. Оцінювання загального проекту.

Висновки.
Всі учні класу брали активну участь у пошуках матеріалу. Опрацювали багато книг. Діти творчо підійшли до оформлення проекту.
  









Немає коментарів:

Дописати коментар